Powered By Blogger

Kontakt

nasilF@live.com

9 juni 2010

GLÖM MIG INTE
skriven av Anne Cassidy '
På börjad: 9/6 - 10 Avslutad: 12/6 - 10
En liten flicka, Jade, kidnappas ur sin säng mitt i natten. Dagen efter knackar polisen på hemma hos sjuttonåriga Stella längre ned på gatan. De vill prata med hennes mamma. Bara Stella vet att mamman ljuger när polisen frågar var hon befann sig när barnet försvan.
Stella får en kalldusch när mamman visar sig vara huvudmisstänkt. Frågan är - på vilken sätt är hon inblandad? Det förflutna hinner ikapp och en fruktansvärd händelse som ägde rum för tjugo år sedan kommer upp till ytan.
Vad jag tyckte om boken:
Den här boken tyckte jag mycket om att läsa! Den var mest spännande under de 2-3 sista kapitlerna och epilogen var den mest bästa/spännande av alla epiloger jag någonsin läst. Man förstod inte vissa saker i epilogen, men det var det som gjorde den spännande.
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig en fortsättning på den här boken, alltså en uppföljare. Den här boken var absolut min "smak" och förtjänar ett fyrstjärningt betyg.
BOKENS BETYG
F F F F
4/5

Inga kommentarer: