Powered By Blogger

Kontakt

nasilF@live.com

18 feb. 2013

Barnflickan


Barnflickan
Hanna von Corswant


Karin kommer som au pair till ett stort hus på den franska landsbygden. Hon har lämnat Sverige efter ett tragiskt dödsfall i familjen och tanken är att miljöombytet ska göra henne gott. Men ingenting blir som hon hoppats. Pojken hon skulle ta hand om sägs vara död och madame förnekar att tanken någonsin varit att Karin skulle vara barnflickan.
Det är något som inte står rätt till i det ödsliga huset och om nätterna hör Karin hasande steg från den tillbommade översta våningen och musik från ventilen i sitt rum.
Allt eftersom Karins oro växer, inser hon också att hon är helt ensam. Huset ligger ensligt, hon känner ingen och har inga pengar. Droppen blir när hon får håret avklippt i sömnen. Men när hon försöker ringa hem är det ingen som svarar. Varför har hon egentligen skickats iväg och hur ska hon ta sig därifrån?

Min Synpunkt
I början tyckte jag att boken var lite seg och jag hade lite svårt att tycka om författarens språk.
Men till slutet blev det mer spännande, och dessutom lite mer rörigt och man förstod inte vissa saker.
OBS läs ej detta om du vill läsa boken och inte vill ha något avslöjat:
Nu såhär i efterhand när jag läst ut hela boken förstod jag mer författarens språk (jag tyckte hon skrev lite oprofessionellt) då det inte var fel på hur hon skrev utan det var huvudpersonen som tänkte så och i slutet tycker jag det är tydligt att hon är psykisk sjuk.

Genren på boken är skräckroman, och det var därför jag köpte boken för jag tänkte att skräck är ju alltid spännande, oftast böcker som man inte kan lägga ifrån sig.
Men den här var till min besvikelse inte så spännande som jag förväntat mig.
Som jag nämnde förut var den lite seg i början och ingenting spännande hände.
Det var bara till slutet som boken blev spännande och därmed konstig.

Bokens Betyg
F F F F F 


Köp boken här:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186969609
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170375267


Inga kommentarer: