Powered By Blogger

Kontakt

nasilF@live.com

18 dec. 2010

KALLE OCH CHOKLADFABRIKEN
Skriven av Roald Dahl

Den underliga berättelsen om den fattige pojken "Kalle Spann" som får en gyllene biljett till ett besök i herr Wonkas chokladfabrik, och om alla de riskabla äventyr han får uppleva under en rundvandring i fabriken, där chokladfloden flyter, tuggummimaskinen dunkar och ekorrarna skalar valnötter.

Vad jag tycker om boken:

Kalle och chokladfabriken är en sån himla magisk berättelse! Jag är verkligen imponerad av författarens verk, framförallt hans fantasi! Det här är verkligen en otroligt bra och underbar berättelse, och om man börjat läsa så går det faktiskt inte att sluta läsa. Jag satt som fastklistrad vid boken om kvällarna. Det här är dels en barnbok men jag ville läsa den för nöjes skull, och det tycker jag att jag gjorde rätt i! Boken är mycket lättläst och det finns lite bilder här och där i boken. Jag vill verkligen rekommendera den här boken till alla, barn, unga och vuxna. Om man vill komma igång att läsa böcker är "Kalle och chokladfabriken" ett självklart förslag att börja med. Boken är makalöst bra! Måste läsas!

Bokens betyg: ¤¤¤¤¤ (5 av 5)

4 kommentarer:

Rebecca sa...

den boken har ståt i min bokhylla nu ett tag. Nu blir det nog att jag läser den, filmen är ju jätte bra så boken måste ju vara bra;)

Felicia sa...

För mig var det samma sak, boken har stått flera år i min bokhylla men häromdagen tog jag fram den och tänkte läsa den för nöjes skull ;)

Tvillingarnas bokbuffé sa...

Å, den är så rolig! vi älskar den boken! ja, du har rätt, Roald Dahl skriver verkligen fantastiskt!Den har stått i Katjas bokhylla ett tag men jag har inte förmått mig att ta fram den. (jag och Katja läser alltid varandras böcker)
Gå gärna in på våran blogg och läs nummer tre av vår julkalender! du har en vacker blogg!

Frida sa...

GOD JUL!!! Hoppas att du får en hel hög av julklappar och ett glatt humör! :D <3<3<3<3<3