Powered By Blogger

Kontakt

nasilF@live.com

21 sep. 2010

PILTRÄDENS SYSTRAR VÄNSKAPEN VÄXER
Skriven av Ann Brashares
När Anna, Polly och Jo var små planterade de varsin pilträdsplanta i en dunge. Träden har vuxit sig större och starkare med åren, men desamma gäller inte för flickornas vänskap. Förut var de jämt tillsammans, men nu, den sista sommaren innan high school känns det som om de har glidit från varandra.
Jo flyttar ut till familjens sommarhus och börjar hänga med lite äldre, coolare tjejer. Ama hamnar på ett vildmarksläger och får hantera blåsor på fötterna och vidriga insekter i sovsäcken. Polly är kvar hemma och anmäler sig till en modellkurs. Tanken på ett mer glamouröst liv upptar henne helt och hållet - hon slipper i alla fall tänka på att hennes vänner försvunnit långt bort.
Var och en av flickorna funderar på sitt liv och vart deras vänskap tagit vägen. Om en av dem vädjar om hjälp komer de andra i så fall att sträcka ut en hjälpande hand? Ann brashares är känd från sin framgångsrika bokserie "systrar i jeans". '
Vad jag tyckte om boken:
Jag blev lite förvånad att jag tyckte den här boken var bra. Fast om jag tänker efter så hände det ju faktiskt saker hela tiden, och det blev varierande eftersom man följde med tre huvudpersoner. Man får följa med på en rolig och spännande "färd" om hur alla tre tjejerna har det på sina sommarlov.
Jag skulle verkligen tänka mig fler böcker om Jo, Ama och Polly. Om det redan finns det måste jag köpa böckerna/boken direkt! Kan mina nya favoritböcker? (Senare tog jag reda på om det fanns fler böcker, och det finns det. En 2:a, men den har inte kommit ut på svenska än så jag funderar på att köpa den på engelska. Men vi får se, jag läser ut de andra olästa böckerna först som jag har i bokhyllan.)
Bokens Betyg
F F F F F

Inga kommentarer: