Powered By Blogger

Kontakt

nasilF@live.com

7 juli 2010

FYREN OCH STJÄRNORNA
skriven av Annika Thor & Per Thor
Påbörjad: 5/7 Avslutad: 7/7
I sju år har Blendas och Eriks pappa varit försvunnen. Kanske är han i Amerika - ingen vet.
En dag kommer en ny man in i deras mammas liv. Han lovar att de ska få det bättre, men han kan aldrig ersätta pappa, det är Blenda säker på.
Deras stränge styvfar gör liver svårt för Blenda och Erik. När han vill skjuta Eriks tama mås har han gått för långt.
I höstens första stormnatt förliser ett segelfartyg. Nästa morgon tar sig fyra skeppsbrutna i land på fyrplatsen, och barnens liv förändras på nytt.
Vad jag tyckte om boken:
Den här boken tyckte jag väldigt mycket om att läsa, men jag gillade inte en del av slutet... (som jag såklart inte vill avslöja)
Jag har helatiden velat köpa boken "En ö i havet" av Annika Thor men den har varit slutsåld överallt. Så då köpte jag den här "Fyren och stjärnorna" istället, och jag är väldigt nöjd med det köpet.
Jag hoppas att jag hittar "En ö i havet" också.
Vem vet, kanske Annika Thors böcker blir mina nya favoritböcker... (fast jag kan inte låte bli att ha flera favoritböcker)
Bokens Betyg
F F F F F
5/5

Inga kommentarer: