Powered By Blogger

Kontakt

nasilF@live.com

19 juli 2010

CIRKUSFLICKAN
skriven av Camilla Lagerqvist
Påbörjad: 16/7 Avslutad: 19/7
"Jag var sex år när min mamma sålde mig till en cirkus. Hon fick pengar till en varm yllekappa och ett par handskar i skinn. Cirkusdirektörskan, Madame Zenitha, fick ett stycke ljuslockigt kautschukbarn som hon kunde dressera.
Affärsuppgörelsen, eller kanske ska man kalla det för övertalningen, avslutades en råkall februarikväll 1917."
Ellen kastas in i en hård värld med tuffa träningspass, sena föreställningar och en kall och kärlekslös tillvaro.
Men värst av allt är nog ändå lögnen om att Ellens mamma faktiskt sålde henne.
Vad jag tyckte om boken:
En sådan händelserik bok!
Den här boken var verkligen ett nöje att läsa! Man får förlja med Ellens liv på cirkusen där det händer massor av spännande saker.
Slutet var allra bäst! Kanske det bästa slut jag någonsin läst...?
En nackdel med denna bok är att det är ganska många personer att hålla reda på i boken.
Bokens Betyg
F F F F F
5/5

Inga kommentarer: