Powered By Blogger

Kontakt

nasilF@live.com

4 juli 2010

PARISRESAN
skriven av Bitte Havstad
Påbörjad: 2/7 Avslutad 4/7
Under några dagar i Paris får Nora anledning att tänka extra mycket på sin pappa. Det var nämligen här han och mamma träffades för första gången för exakt femton år sedan.
I Paris augustivärme händer något med Nora. Är det känslan av att befinna sig i Paris just nu eller har det med Didier att göra? Didier, med de svarta ögonen, som dansar som en gud?
Vad jag tyckte om boken:
Den här boken var perfekt för mig! Det hände saker hela tiden i boken så jag tröttnade aldrig på historien.
Fast lite tråkigt blev det när jag lätt kunde lista ut vem hennes pappa var långt innan man fick reda på det.
Boken var alldeles lagom lång också, så jag tröttnade absolut inte på den.
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig en tvåa på denna bok, jag skulle bli riktigt glad då och köpa den med en gång!
(Det är en fördel om man kan lite franska också när man läser boken, det blir roligare då.)
Bokens Betyg
F F F F
4/5

Inga kommentarer: