Powered By Blogger

Kontakt

nasilF@live.com

22 feb. 2009

Det blåser på månen
Skriven av Eric Linklater
När det blåser på månen måste man tänka mycket noga på hur man uppför sig. För om der är en ond vind och man uppför sig illa, blåser den rakt in i hjärtat, och sedan uppför man sig illa en lång tid framåt.
Så förmanade major Rytter sina döttrar Dina och Dorinda innan han gav sig av på sin långa och farliga resa till Bombardiet. Och Dina och Dorinda försökte nog vara snälla, men eftersom vuxna inte alltid kan skilja på hjälpsamhet och ofog och eftersom det blåste på månen började en mängd underliga saker genast hända.
Denna bok handlar om Dina och Dorinda alltså Och som sagt så börjar det hända underliga saker.
Denna bok är en fantasi bok och är full av humor, magi och charm.
Denna bok är en av mina favoriter! Detta är en klassiker ocm både kan läsas av barn och vuxna. i början kan det vara lite svårt att komma in i boken men den är väldigt värd att läsas!
Boken får en ¤¤¤¤¤ (4 av 5)

5 kommentarer:

Matilda sa...

Ja, den är verkligen jättebra! Tror att den tillhör mina favoriter också!

Anonym sa...

Jag håller med! Det är en fantastisk bok :)

Emelie sa...

läste den för några år sedan, när jag var nio eller tio (är fjorton nu) och jag bara älskade den. har inte läst den sen dess, men borde nog göra det. fin blogg!

Anonym sa...

Häääj Felicia, Jag funderar på att läsa den här boken för den har sådant fint namn, är den så pass bra att jag borde göra det eller är den typ seg eller något.

Anonym sa...

föressten, det var från Jennifer N i din klass;D