Powered By Blogger

Kontakt

nasilF@live.com

20 feb. 2009

"Det Fattas En Tärning"
Är skriven av Johanna Thydell Som också har skrivit "I taket lyser stjärnorna".
På baksidan av boken står det i en silver bubbla: "Om ni hör någon ropa så är det jag. Jag är Puck. Jag är sexton år. Och jag är livrädd."
Denna bok handlar om sextonåriga Puck som gör allt för att inte förlora kontrollen, inte låra någon komma för nära, inte visa vem hon egentligen är. Men detta är också historien om en pappa som försvann och en mamma som stannade kvar. om hur det är att vara rädd, rädd för arga röster, rädd att folk ska försvinna. Det är en rolig och sorlig berättelse om svek och ilska, men också om vänskap, kärlek och kanske försoning. I denna bok får man följa Puck och hennes liv där det fattas en tärning.
Boken är skriven i Jag-form.
Boken är väldigt bra och man lever sig in i Pucks händeleser väldigt lätt. Man lever sig in i Pucks tonårsliv.
Denna bok fästes vid mig ganska snabbt och jag kunde inte sluta läsa. Ena stunden grät man.. och den andra stunden skrattade man.
Betyg: ¤¤¤¤¤ (5 av 5)

1 kommentar:

Bokslukaren sa...

Jag har okså läst denna bok, men jag tyckte inte alls om den.
jag fattade typ inte meningen me den. Men författaren skrev ändå bra, fast jag inte fattade någpt typ:D

Läste den i sexan:D