Powered By Blogger

Kontakt

nasilF@live.com

23 feb. 2009

Jävla Lucia
Är skriven av Mårten Melin
Martin som boken handlar om är jätte kär i Leena som går i samma klass som honom. Men han vet att det är hopplöst. Hon tillhör de populäraste i klassen och det gör verkligen inte Martin. Kärleken till Leena håller Martin för sig själv. En dag kliver en ny tjej in i klassrummet. Hon heter Lucia och genast börjar det hända märkliga saker. Sebastian kan inte sluta klia sig i huvudet. En död råtta hammnar i fisksoppan. Och klassens ledare Simon pissar på sig!
Men konstigast av allt är att Lucia vet att Martin är förälskad i Leena. Hon säger att hon är där för att hjälpa honom. Och det visar sig snart att Lucia verkar kinna göra vad som helst.
Denna bok är riktigt bra! Kuslig, rolig, spännande.
Jaa! Den är faktiskt jätte spännande hela boken ut!
Jag tog med denna bok till skolan en dag och vi hade den som högläsningsbok. Alla tyckte den var jättebra och hedan efter ville alla att jag skulle fixa högläsningsböcker åt klassen.
Denna bok är riktigt bra men ändå inte en av mina favoritböcker tror jag. Jag vet inte riktigt varför men boken kanske inte är min smak. Men den var faktiskt ärligt talat Skit bra!
Detta är förstås också en lite fantasi bok men ändå inte. för det känns som det händer i verkligheten.
Betyg: ¤¤¤¤¤ (4 av 5)

Inga kommentarer: