Powered By Blogger

Kontakt

nasilF@live.com

21 feb. 2009

Syster, jag saknar dig
Skriven av Jackie French.
På Baksidan av boken står det med stor blå text:
"Jag avskyr att tänka så mycket på dig. Jag vill leva mitt liv..."
Denna Bok handlar om Sara som är sexton år när hennes syster plötsligt försvinner.
Har hon rymt? Eller blivit bortförd mot sin vilja? Är hon över huvud taget vid liv?
Det här är Saras historia om sitt liv.
Alla letar förtvivlat efter Saras syster Reenie men ingen hittar henne och polisen försöker hjälpa. men inget verkar funka. Sara försöker lista ut vad som kan ha hännt sin syster Reenie.
Det blir svårt för Sara och hon tänker bara på Reenie hela tiden, till slut blir hon arg på Reenie. Varför skulle du bara försvinna sådär!!!?
Detta är lite som en skräckläsning faktiskt, den är sorlig och spännande!
Jag vill inte avslöja för mycket i min resension.. om de hittar Reenie eller inte vill jag inte avslöja.
En mycket spännande bok och man kan tro att den är sann, men i författarens förord så står det att hon inte har skrivit berättelsen om någon speciell, om den passar in på någon så är den helt och hållet bårtom hennes kontroll.
Denna bok får en: ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ (Fyra av Fem)

1 kommentar:

Anonym sa...

Den här boken verkar riktigt bra! Ska se om jag kan läsa den...

Fin blogg:)