Powered By Blogger

Kontakt

nasilF@live.com

28 dec. 2009

Jag minns inte varför jag älskar dig, Skriven av Gabrielle Zevin.
Om Naomi hade valt klave hade hon vunnit när det singlade slant. Då hade hon inte behövt gå tillbaka till klassrummet och hämta kameran och hon hade inte ramlat och slagit huvudet i trappan.
Hon hade inte vaknat i en ambulans med minnesförlust. Hon hade absolut kommit ihåg sin pojkvän och kanske till och med varför hon blev kär i honom. Hon hade även kommit ihåg sin bästa vän, sin mammas nya familj och sin pappas fästmö. Hon hade inte behövt tillbringa hela skolåret med att lära sig all franska hon egentligen redan kunde.
Men om hon hade vunnit hade hon aldrig träffat James, killen med ett skumt förflutet och med en osäker framtid, och som berättar att han velat kyssa henne. Då hade hon inte velat kyssa honom tillbaka.
Men Naomi valde krona.
*Det här är seriöst den Sämsta boken jag läst i hela mitt liv!!! Usch vad jag hatar den här boken!!! Det hände ju ingenting? mer än att hon rammlade i trappan och fick minnesförlust, och därefter fick man veta hur hon började om på nytt.. och sedan fick hon tillbaka minnet, och hon kom ihåg allt igen, och så var det komplecerad kärlek hela tiden! Boken handlade igentligen inte om något tycker jag. När jag lästa om boken tyckte jag den lät jätte spännande.. Men där hade jag fel, för det "spännande" i boken var bara 3 sidor, och dem sidorna var i början.(Då när hon fick minnesförlusten) Jag rekomenderar inte den här boken till folk som gillar spänning, en bok som grabbar tag i en.
När jag läste denna bok ville jag bara att den skulle ta slut så att jag kunde få börja med en annan bok!
bokens betyg: ¤¤¤¤¤ (0 av 5)

Inga kommentarer: