Powered By Blogger

Kontakt

nasilF@live.com

5 dec. 2009

Stackelstrands hemlighet av Laura Trenter & Tony Maneieri.
Nadja är överlycklig! Hennes bästa kompis Anna Stackelstrand har flyttat hem igen, efter flera år i Skottland. Anna och hennes bror Oscar bor i den stora borgen vid Stupet. Ju mer Nadja också Charlie tillbringar där, desto säkrare blir de på att borgen ruvar på en stor hemlighet. En hemlighet som handlar om det fasansfulla vilkanutbrottet på ön Cayo Socorro, då Annas och Oscars farfarsfar arbetade som läkare där.
Vad var det egentligen som hände på ön? Är det sant att greve Stackelstrand hade en guldmask med sig hem? Och finns det verkligen en förbannelse?
Stackelstrand hemlighet, är det andra boken om Duodeckarna och en fristående fortsättning på Det lysande ögat.
Jag Minns faktiskt inte så mycket av den här boken, Det var länge sedan jag läste den. men jag kommer ihåg att jag inte tyckte den var liksa bra som Det lysande ögat.
Men när jag läser baksidan av boken så minns jag faktiskt lite vad boken handlade om iallafall. Det här är en bok med spänning i! (Det är Det lysande ögat också.)
Så om man ska läsa Ettan av Duodeckarna så måste man läsa tvåan också om man tycker ettan var bra tycker jag. Fast asså, böckerna hänger ju inte ihopp, så man kan ju börja med att läsa tvåan också om man itne har läst ettan.
Bokens betyg: ¤¤¤¤¤ (3 av 5)

Inga kommentarer: