Powered By Blogger

Kontakt

nasilF@live.com

4 dec. 2009

Rockar fett! av Domenica Luciani

Trettonårige Ozzy Mesini, kallad Mesen, är hemligt kär i klassens snyggaste tjej, spelar basfiol och hatar hårdrock. Och han har ingen aning om vem hans pappa är, till den dag då telefonen oväntat ringer... En rapp och rolig berättelse om en ovanlig far-och-son-relation av en av Italiens mest uppmärksammade ungdomsförfattare just nu, Domenica Luciani.

Den här boken är rolig, men ingen bok som jag själv skulle välja att vilja läsa. (Vi var tvungna att läsa den i skola)

Boken var som sagt rolig, och ibland konstig, Ozzys pappa visar sig vara med i ett hårdrockband och Ozzy hatar hårdrock, och tjejen är kär i är så himmla galen i Ozzys pappa, (Fast ingen vet att han är ozzys pappa) Men det bästa i boken är slutet, boken slitar så himmla bra! SLUTET ÄR BÄST! ^^ Det slutar precis som i en film typ. Jag tror om denna bok skulle bli gjord som en film så skulle jag nog tycka bättre om filmen än boken. jag vet inte varför, men det känns så.

Bokens betyg: ¤¤¤¤¤ (2 av 5)

1 kommentar:

jennifer sa...

hahaha, den här boken va juh askul tyckte jag ;D